неделя, 2 декември 2012 г.

Как цацата стана КИТ, или Банско - "най-добрият ски курорт на света"

Гледали ли сте хубавата българска комедия "Кит"?
Една блестяща сатира на помпозния фалш по времето на комунизма. Там героят на Григор Вачков, капитан на рибарски кораб, беше уловил една цаца, но преразказаната история от уста на уста и от институция на институция накрая я превръща в огромен кит... От вчера същият тип история лети по българските медии...
Ето историята в картинки.

КИТЪТ

От "Новинар":
"Родният ски курорт Банско е най-добрата зимна дестинация за британските туристи... Британските туристи смятат, че в Банско получават най-добрите услуги за парите, които са готови да похарчат по време на зимната си ваканция."


От "Стандарт":
"България е ски дестинацията с най-изгодни почивки, съчетаващи добра цена, перфектни условия и леглова база. Това показва проучване на британския вестник "Дейли мейл", проведено сред 27 европейски и северноамерикански курорта."


От онлайн изданието "Profit.Bg":
"Банско е най-добрият ски курорт за британците"


От радио "Веселина":
"Банско е любимият курорт на британците. Според туристите от Острова - Банско е идеалното място да похарчат парите си за зимна ваканция."


От онлайн изданието "LiveBiz":
"Банско е най-изгодният ски курорт в света"


От онлайн изданието "Sportni.bg":
"Банско е рай за британските скиори"


И... ЦАЦАТА

От жълтото английско издание "Daily Star":
"България - евтина ски дестинация"
Толкоз.


От другото цитирано издание, "Daily Mail":
"България е най-евтината дестинация за ски ваканция на фона на падащите цени на курортите в Европа"


И от цитирания от двете издания доклад на "Post Office Travel Money":
"За шеста поредна година източноевропейските курорти България (Банско) и Словения (Кранска гора) са най-евтините...
Но при карането на ски изглежда не всичко е в цената, защото докладът "Cristal Ski Industry Report 2012" показва, че България всъщност е отстъпила от позициите си през миналия сезон от 4 процента пазарен дял на 2,7 процента. Обратно, във Франция, Австрия и Италия има увеличение на пазарния дял..."


Или, в доклада пише ясно на какво се базира сравнението между курортите, а именно:
  • цената на ски картата за 6 дни на човек, включваща и ски училище;
  • цената на обяда в района на пистите;
  • цената напитките (кафе, кока кола, вино и бира).
Развинтената фантазия на нашичките обаче смело е добавила и "перфектни условия и леглова база". Сложили са всичките тези думи в "според британските туристи" (а не според сухата статистика, както реално е) и са завъртяли отгоре капачката на "най-добрият ски курорт".

Между другото, китът е бозайник, а не риба.
И не вирее по нашите ширини...

Няма коментари: